Monstress - a vegák gyöngye

Szerinted a vegetáriánusok önsanyargatók? Kimaradnak a jóból? Megtagadják maguktól a legpompásabb élvezeteket? Akkor nézd meg az én kedvenc receptjeimet, találmányaimat, legkipróbáltabb fogásaimat, szuper tippeket és híreket a vegás nagyvilágból.

Utolsó kommentek

Házi tészta

2008.11.08. 18:27 monstress

Naszóval, elhatároztatott, hogy képeket kell mellékelni a bloghoz. Hátha úgy népszerűsödök egy kicsit. A maival azonban lekéstem.

Ma tésztát gyúrtam, 2 tojásból, és a tésztagépen szélesmetéltet szaggattam belőle.

A művelet igen egyszerű: tálba szitált lisztbe kevés sót szórsz, beleütsz két tojást, majd addig dolgozol, amíg egyenletes tésztát nem kapsz. A lisztet úgy adagolod, ahogy a tészta megkívánja. Csak semmi pánik.

Fokhagymás olivaolajon pároltam gombát, krumplihámozóval vékony szeletekre gyalult bébicukkinit és pár szál friss spenótot, és vargányaporral, sóval, borssal, szerecsendióval ízesítettem. Tetejére néhány szem enyhén megpirított kesúdióval isteni lakoma volt ez a friss fettucini.

A tojásfogyasztás talán megrökönyít néhány hűségesebb olvasót. De én bátran vállalom, hiszen az a heti néhány darab nemigen mehet az egészségem rovására, és ha valóban igazi házitojás, akkor még az állatkínzás vádja alól is mentesülök.

Azt a vegetáriánus irányzatot egyébként, amelyik a tojás és a tejtermékek fogyasztását is megengedi, lakto-ovo vegetáriánusságnak szokták nevezni. Ha tojást sem fogyasztanék, akkor lakto-vegás lennék, és ha a tejtermékek sem jönnének be, akkor az elhíresült vegán irányzathoz tartoznék. Ez nekem már csak nagyon önsanyargatva menne, pedig látom a szépségeit...

Anyós szokta beszerezni a tojást, és máshonnan venni, másikat használni szentségtörés lenne, szerintem még a családból is kitagadna. Ez igazi házi, a néni minden piacnapkor csak 1-2 tucatot hoz belőle, és valóban nagyon szép sárgák.

A múltkor véletlenül a csepeli piacon jártam, itt is voltak aranyos kis jércetojások 20 forintért, és nagyon finom palacsinta lett belőlük. De a színük mégsem volt az igazi.

A tojás egyébként kíválóan elhagyható ill. helyettesíthető süteményekben is, legkedvesebb sütijeim teljesen tojásmentesek. Erről majd később, hiszen nemsokára itt a sütésszezon.

A holnapi ebéd meglepi, és már odakészítettem a fényképezõt a pultra.

Szólj hozzá!

Címkék: tojás házi tészta fettucini vegetáriánus irányzatok

A bejegyzés trackback címe:

https://vegamonstress.blog.hu/api/trackback/id/tr28757522

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása